Längesen...

2012-01-09 @ 20:07:45
...nu var det alltför längesen jag bloggade igen! Tiden går så fort, men nu är ju julen äntligen över och idag var första dagen tillbaka på jobbet...det ska bli skönt att få lite ordning på rutinerna och sånt igen, man släpper ju allt när man är ledig!

Det var en bra jul som firades hos min moster med mina kusiner, morfor & morfar...det var mysigt! Juldagen spenderades hos Emma med mina gamla högstadiekompisar som jag inte har pratat med på jag vet inte hur länge...var riktigt roligt och träffa dom igen, hade jätte roligt!



Nyårsafton var det 3-rätters hos Johan i gbg som gällde och det var också väldigt lyckat, vi träffades upp hos Emmi dagen innan jag, steffie och Emmi och förberedde så mycket som möjligt av maten innan...maten blev hur god som helst! Till förrätt blev det morotssoppa, en variant på den vi fick på Steffies och Mortens bröllop, till huvudrätt blev det lite buffé med potatissallad, vanlig sallad, cola och russin-ris, lite olika gelér, klyftpotatis och kalkon med sås.  Efterrätten bestod av chokladpudding med grädde och färska hallon. Mumma blev det... Vi lekte lite lekar och sen på tolvslaget sköt vi raketer och sen fortsatte festen en bra stund till...sov till 15 dagen efter! Hjälp så dåligt jag mådde...

Nu i helgen har det varit lugnt iallafall, har bakat bröd, städat, tvättat och lite annat sånt där nödvändigt! Men framför allt har jag ätit fruktolöst god mat...börjar känna mig som en riktigt mästerkock, kom på att den serien börjar idag! :) Har gjort tonfiskpasta med sallad och igår gjorde jag lax med kokt potatis och en jätte god tomatsallad med balsamicoyoghurt...mumma för en honkatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback